Nokia service point
Nokia service point

Ik weet het wel. Ik begrijp het wel. Ik snap  het wel. Maar toch, er zit me iets dwars. Op elke straathoek kan je een telefoon kopen tegenwoordig. “Geen probleem meneer,  hier even tekenen en dan krijg je hem mee!” Hup.. en weer een tevreden klant!

Maar dan gebeurt het, de vrees van iedereen die een klein beetje waarde hecht aan zijn of haar trouwe hond, die het een klein beetje fijn vind dat hij al zijn vriendjes, vriendinnetjes, kennissen en zakelijke contacten in zijn of haar broekzak heeft zitten. Zo één ben ik.

Mijn telefoon moet het altijd doen, geen gedoe met “touchscreens” waar ik niet mee overweg kan, geen gedoe met rare schuif elementen of gekke draai systemen. Gewoon een mooi degelijk ding van metaal met een goed toetsenbord waar ik mega snel op kan smsen. De Nokia E71.

EN POTVERDOMME dan nog aan toe, naar weken zeuren doe ik dan toch eindelijk die software update waar ik van nature al een beetje huiverig voor ben en ja hoor, bij die ene persoon die bovengenoemde waarde hecht aan zijn of haar telefoon, juist bij die persoon gaat het fout.

“ZELFTEST TELEFOON MISLUKT. NEEM CONTACT OP MET DE WEDERVERKOPER”

Fuck it. Wat is een zelftest? Waarom? Doe dan maar geen zelftest. Doe me maar weer die oude software. Helaas, dat heeft Nokia dan weer verdomd goed afgeschermd, downgraden van software gaat gewoon niet PUNT. Maar goed, door fantastische software te hebben als het wel werkt, heeft Nokia de nodige credits bij mij opgebouwd. Ik wil gewoon geen andere. Online staan keurig al mijn contacten en afspraken te wachten tot ze weer terug worden gezet naar een nieuwe telefoon. Heerlijk gevoel is dat wel, als je dat dan eenmaal voor elkaar hebt. Ook mijn Google agenda draait gewoon door, dus ik weet nog alles, alleen niet meer vanuit mijn broekzak.

Maar goed, ik vind mijn rust weer terug, bel mijn broertje, en 1 dag later zitten we in de auto naar de Vodafone winkel, de wederverkoper. Het gesprek ging ongeveer zo:

Joost: “Goede avond, mooi rode blouse!”

Knappe Vodafone mevrouw: “Dankje, wat kan ik voor u betekenen?”

J: “Nou het zit zo, ik ging een software update doen van mijn telefoon en alles ging goed. Hij hing nog wat aan het kabeltje en ineens gaf hij de volgende melding: zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper. Nou dat bent  u in mijn geval, dus daarom sta ik hier. Kunt u mij misschien helpen?”

KVM: “Hmm.. gekke melding meneer, die heb ik nog nooit eerder gezien. En de helpdesk kon u ook niet helpen?”

J: “Nee, alles al geprobeerd, maar het werkt niet, kunt u hem niet resetten of iets dergelijks?”

KVM: “Nee meneer, we doen dat in deze winkel niet, ja in sommige wel hoor, maar hier niet, u kunt het beste naar een Nokia service point gaan of ik kan hem voor u opsturen.”

J: “Hmm.. oke oke.. en waar zit hier dan een Nokia service point IN DE STAD?”

KVM: “Nee meneer, in de stad zit geen Nokia service point, daar moet u voor naar het industrie terrein.”

J: “En opsturen?”

KVM: “Dan bent u de telefoon ongeveer 10 werkdagen kwijt”

J: “Dat heb ik liever niet, waar zit dat Nokia service point?”

KVM: “Aan “De overmaat” achter winkelcentrum Kronenburg.”

J: “Oke bedankt, dan ga ik het eerst daar proberen. Fijne avond nog!”

KVM: “U ook meneer, en succes!”

Nou ik kan je vertellen, we hadden alles, behalve succes. Stom natuurlijk ook, industrie terrein, geen koopavond, open tot 17.30 en op zaterdag tot 15.30. Tja en nu? Het volgende Nokia service point zit in Nijmegen. Maar dat gingen we niet meer redden.

Eenmaal thuis, vond ik dit geen lekkere situatie. Wanneer moet ik nou die Nokia laten repareren? Ik werk 6 dagen in de week, moet sowieso met de auto naar een Nokia service point en ben, weet ik inmiddels mijn telefoon ook nog 2 to 3 weken kwijt volgens Gami Telecom in Arnhem.

Is dit normaal? Werkt dat nou gewoon zo? Moet ik dit dan maar accepteren? Ben ik nu een vervelende klant? Zit ik nou te zeiken?

Het enige wat ik wil is gewoon even mijn oude software terug, klaag ik nergens meer over. Ik ben een echte Nokia ambassadeur, als het aan mij ligt koopt iedereen zo’n ding.

Maar nu, nu voel ik me toch echt even gewoon Klant. En dat voelt niet fijn.

Joost

UPDATE: na weken wachten mijn telefoon eindelijk terug, snel via de Nokia backup al mijn gegevens terug zetten en wat denk je? ZELFDE PROBLEEM. Goed, op internet gaan zoeken of het dan toch echt niet anders kon en tot mijn verbazing vond ik een soort harde reset: telefoon uitzetten, 3+*+”groenebelknop” indrukken en telefoon aanzetten, knopjes ingedrukt houden tot telefoon weer aan is en wat denk je? HIJ WERKT!

Zou Nokia dit geweten hebben? Zou Vodafone dit geweten hebben? vragen, vragen, vragen..

2 reacties

  1. Ik heb nu dat zelfde probleem ”zelftest mislukt,neem contact op met wederverkoper..wat nu?

Reacties zijn gesloten.